![pedis-logo](/sites/default/files/styles/large/public/images/2024-03/logo-pedis-el.png?itok=of4rr8XV)
Επιλογής
Επιλογής
(ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΤΟ 2023-24)
Στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιαστούν και να αναδειχθούν η σχέση των κομμάτων με τις πολιτικές δημοσκοπήσεις, καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά και στάδια της σύγχρονης ερευνητικής διαδικασίας. Οι φοιτητές/ήτριες μαθαίνουν για την ιστορία των πολιτικών κομμάτων με επίκεντρο την Ελλάδα. Επίσης μαθαίνουν την ιστορία των πολιτικών δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα, το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο και κατανοούν τα χαρακτηριστικά των μεθοδολογικών εργαλείων των πολιτικών δημοσκοπήσεων, τις τεχνικές και τα στάδια διεξαγωγής της έρευνας. Προβληματίζονται για το ρόλο των δημοσκοπήσεων στην κατανόηση και ανάλυση της πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας. Οι φοιτητές/ήτριες κατανοούν τη σχέση των πολιτικών ερευνών γνώμης με τα Μ.Μ.Ε. καθώς και τη σχέση κομμάτων και κυβερνήσεων με αυτές για τη χάραξη επικοινωνιακής, πολιτικής κι εκλογικής στρατηγικής. Προβληματίζονται επίσης γύρω από τις ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα των δημοσκοπήσεων που σχετίζονται με τους κανόνες διεξαγωγής και δημοσιοποίησης. Οι φοιτητές συμμετέχουν σε μαθησιακές δραστηριότητες (ασκήσεις) αναπτύσσοντας ικανότητες και δεξιότητες στη χρήση γραπτού λόγου, συγκέντρωση και ιεράρχηση πληροφοριών από διάφορες πηγές (διαδίκτυο).
AΣτόχος του μαθήματος είναι να παρουσιαστούν και να αναδειχθούν η σχέση των κομμάτων με τις πολιτικές δημοσκοπήσεις, καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά και στάδια της σύγχρονης ερευνητικής διαδικασίας. Οι φοιτητές/ήτριες μαθαίνουν για την ιστορία των πολιτικών κομμάτων με επίκεντρο την Ελλάδα. Επίσης μαθαίνουν την ιστορία των πολιτικών δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα, το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο και κατανοούν τα χαρακτηριστικά των μεθοδολογικών εργαλείων των πολιτικών δημοσκοπήσεων, τις τεχνικές και τα στάδια διεξαγωγής της έρευνας. Προβληματίζονται για το ρόλο των δημοσκοπήσεων στην κατανόηση και ανάλυση της πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας. Οι φοιτητές/ήτριες κατανοούν τη σχέση των πολιτικών ερευνών γνώμης με τα Μ.Μ.Ε. καθώς και τη σχέση κομμάτων και κυβερνήσεων με αυτές για τη χάραξη επικοινωνιακής, πολιτικής κι εκλογικής στρατηγικής. Προβληματίζονται επίσης γύρω από τις ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα των δημοσκοπήσεων που σχετίζονται με τους κανόνες διεξαγωγής και δημοσιοποίησης. Οι φοιτητές συμμετέχουν σε μαθησιακές δραστηριότητες (ασκήσεις) αναπτύσσοντας ικανότητες και δεξιότητες στη χρήση γραπτού λόγου, συγκέντρωση και ιεράρχηση πληροφοριών από διάφορες πηγές (διαδίκτυο).
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Λήψη αποφάσεων
Ομαδική εργασία
Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Το μάθημα αναλύει μια σειρά θεμάτων στο αντικείμενο των πολιτικών κομμάτων και των δημοσκοπήσεων. Εστιάζει στη χρήση των πολιτικών δημοσκοπήσεων από τα πολιτικά κόμματα ειδικότερα κατά τις προεκλογικές περιόδους.
Τίτλος ενότητας |
Βιβλιογραφία |
Σύνδεσμος παρουσίασης |
|
-Σημειώσεις Μαθήματος (Διαφάνειες)
|
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/K%CF%8C%CE%BC%CE%B… |
|
-Γ. Βούλγαρης, Η. Νικολακόπουλος, Σ. Ριζας, Τ. Σακελλαρόπουλος, Ι. Στεφανίδης Ελληνική Πολιτική Ιστορία 1950 – 2004, Εκδόσεις Θεμέλιο, σελ. 11-64
-Σημειώσεις Μαθήματος (Διαφάνειες)
|
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/%CE%95%CE%B2%CE%B4… |
|
-Γ. Βούλγαρης, Η. Νικολακόπουλος, Σ. Ριζας, Τ. Σακελλαρόπουλος, Ι. Στεφανίδης Ελληνική Πολιτική Ιστορία 1950 – 2004, Εκδόσεις Θεμέλιο, σελ. 11-64
-Χρ. Βερναρδάκης, Η κοινή γνώμη στην Ελλάδα 2008-2010, Εκδόσεις Σαββάλας
-Σημειώσεις Μαθήματος (Διαφάνειες) |
|
|
Όπως παραπάνω
|
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/%CE%95%CE%B2%CE%B4… |
|
Όπως παραπάνω
|
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/%CE%95%CE%B2%CE%B4… |
|
Όπως παραπάνω
|
|
|
Όπως παραπάνω
|
|
|
Όπως παραπάνω |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/%CE%95%CE%B2%CE%B4… |
|
Όπως παραπάνω |
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/%CE%95%CE%B2%CE%B4… |
|
Όπως παραπάνω
|
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/%CE%95%CE%B2%CE%B4… |
|
Όπως παραπάνω
|
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/%CE%95%CE%B2%CE%B4… |
|
Όπως παραπάνω
|
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/E%CE%B2%CE%B4%CE%B… |
|
Όπως παραπάνω
|
https://eclass.uop.gr/modules/document/file.php/1305/%CE%95%CE%B2%CE%B4… |
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:
Γραπτές εξετάσεις - συμμετοχή στο μάθημα, εκπόνηση και παρουσίαση εργασιών
Πρόοδοι
Μαθησιακές δραστηριότητες
Πρόσωπο με πρόσωπο
Χρήση διαδικτύου για έρευνα, πραγματοποίηση μαθησιακών δραστηριοτήτων κι επικοινωνία
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
13 Εβδ. x 3 ώρες = 39 ώρες |
Πρόοδος |
1 Εβδ. x 3 ώρες = 3 ώρες |
Μαθησιακές δραστηριότητες |
12 ώρες προετοιμασίας |
Τελικές εξετάσεις |
13 Εβδ x 3 ώρες x 1,5 = 58,5 ώρες |
Σύνολο |
112,5 ώρες |
Αξιολόγηση στα Ελληνικά, εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου, εξέταση σε γραπτή πρόοδο, συμμετοχή σε μαθησιακές δραστηριότητες, παρουσία και συμμετοχή στις διαλέξεις.
Η βαθμολογία προκύπτει κατά 30% την εξέταση σε πρόοδο και τη συμμετοχή σε δύο μαθησιακές δραστηριότητες και κατά 70% από τις γραπτές εξετάσεις. Οι φοιτητές ενημερώνονται για τα κριτήρια αξιολόγησης στην αρχή του εξαμήνου.
Υποχρεωτικά εγχειρίδια
-Χρ. Βερναρδάκης, Η κοινή γνώμη στην Ελλάδα 2008-2010, Εκδόσεις Σαββάλας
-Γ. Βούλγαρης, Η. Νικολακόπουλος, Σ. Ριζας, Τ. Σακελλαρόπουλος, Ι. Στεφανίδης Ελληνική Πολιτική Ιστορία 1950 – 2004, Εκδόσεις Θεμέλιο.
Προτεινόμενη βιβλιογραφία
--Νικολακόπουλος Ηλίας, Η ανάπτυξη των Πολιτικών Δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα στο Δ. Τσάτσος και Ξεν. Κοντιάδης (επιμ.), Το μέλλον των πολιτικών κομμάτων, κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου, εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα, 2003.
-Π. Κολιαστάσης, Πρωθυπουργοί σε διαρκή εκλογική εκστρατεία: Κ. Σημίτης, Κ. Καραμανλής, Γ. Παπανδρέου, Εκδόσεις Επίκεντρο.